myspace codes
Click here for Myspace glitter graphics and Myspace layouts
-->

Saturday, October 31, 2009

Status



'Beliau kecintaan saya'


Beliau 1
Beliau sedang sibuk mengurus rumah tangga. Bersama dilema penyakit-penyakit tubuhnya. Bersama sejuta kelemahan otot-otot dan deria-deria yang menguji jiwa. Meski begitu tetap tegar menjalankan kewajipan sebagai isteri yang solehah. Sedaya upaya menyokong dan mendorong teman hidupnya untuk sama-mendekati ALLAH. Kudoakan semoga beliau tetap terus tabah. Moga akhirnya nanti beliau dikurniakan jannah..

Beliau 2
Beliau sedang di fasa mujahadah jiwa. Menghadapi hari-hari baru bertemankan Allah. Berteleku di sejadah tiap kali suara azan mencecah gegendang telinga, berpindah kepada osikel-osikel kecil, menyerbu salur separuh bulat, terus berlarutan menyentuh-nyentuh jiwanya. Kudoakan semoga Tuhan terus menerus memberinya ketenangan jiwa. Agar kukuh jiwanya untuk menghadap lagi Tuhannya. Agar kemanisan iman dan amal itu bertandang di hatinya.. supaya kita sama-sama merasa betapa kehilangannya kita jika kita kehilangan ALLAH.

Beliau 3
Beliau sedang di dalam kesabaran dan kepahitan yang amat payah. Meski tak diluahkan, meski kedengarannya tegar, ku tahu jiwanya lemah. Pembedahan yang bakal dihadapi moga-moga dipermudahkan ALLAH. Semoga hikmahnya tersebar luas lalu menakung kembali molekul-molekul H2O yang bakal tumpah. Bukan mudah untuk seorang ibu kehilangan kandungan sulungnya. Mudah-mudahan ALLAH menyelamatkan. Mudah-mudahan Tuhan mengizinkan fetus itu untuk terus berkembang dengan kesihatan iman, amal dan ihsan. Ya Allah, kumohon permudahkanlah..

Beliau 4
Beliau juga di fasa dilema yang sama. Perkembangan sel-sel yang tidak terkawal menghantui hari-harinya. Siang dan malamnya kini bertemankan ayat-ayat penyembuh dari Allah. Moga ilmu perubatan Syifa itu sedikit sebanyak membantunya. Moga apa yang bakal berlaku di hari mendatang bukan sesuatu untuk dikesalkan. Kerana segala-segalanya telah dicatitkan oleh ALLAH dalam kitabnya. Telahpun lebih awal disimpan di Lauh Mahfuz sebelum sekujur tubuh kecil itu dilahirkan ke dunia. Moga kehidupan ini kita hadapi bersama. Kita amali bersama dengan bekal iman dan islam di dada. Kerana kehidupan yang selamanya adalah di sana... akhirat yang dijanjikan Allah. Duhai saudaraku, bersabarlah..

Beliau 5
Beliau juga sedang pada usaha istiqamahnya. Ku yakin sejauh-jauh hati manusia, hakikatnya kita ingin selalu dekat kepada ALLAH. Kerana kita bukanlah sesiapa tanpa ALLAH. Pekerjaan kita di dunia setiapnya dalam genggaman ALLAH. Mata rezeki kita semuanya adalah atas kehendak ALLAH. Maka kepadaNYAlah kita menyerah. KepadaNYA kita meluah. KepadaNYA kita memanjatkan hajat dan cita. Kerana kita ini sekadar segumpal tanah yang tak bernilai tanpa bimbingan ALLAH. Kita ini makhluk bergerak yang terhina tanpa ajaran ALLAH. Kerna itu, janganlah sesekali kita melarikan hati dari tuhan yang telah menciptakan kita...

Beliau 6
Beliau bersama tema dan cita-citanya hendak menyempurnakan sebahagian dari syariatNya. Melengkapkan sebahagian dari iman. Setakat ini, itu sahaja yang mampu kukatakan. Moga Tuhan merahmati dan memberkati hidup saudaraku. Semoga terhaluan kepada jalan yang menuju ke arah kebaikan. Kebaikan dalam beragama dan kebaikan dalam bertuhan. =)

Beliau 7
Beliau masih bergembira dalam kekeliruan alam remajanya. Alam kebiasaan kita tanpa fahaman. Mempelajari tanpa mampu mengerti. Menghadapi tanpa kisah tentang hakikat realiti. Kudoakan hidupmu terus-terusan dalam bimbingan Tuhan. Moga langkah-langkah itu tidak lari dari garis iman. Ya Allah, peliharakanlah...

Beliau 8
Beliau masih bersama labu-labunya. Cubaan berenang ke lautan perjuangan bersama sekadar sebuah labu kecil hasil 20tahun penanaman. Semoga labu itu semakin membesar, bisa memudahkan proses menentang arusnya. Moga bisanya andai suatu hari labu itu pecah, beliau tegar berenang menggunakan sedaya tenaga yang tersisa. Ya Allah, ya Allah, ya allah... kuatkanlah.



Ya Allah

jadikanlah aku hambaMu yang selalu berdoa kepadaMu

dengan setulusnya

ketika dalam keadaan tenteram

sebagaimana tulusnya doa orang-orang yang terpaksa

kerana berada dalam kesempitan . ..

a m e e n


yang ingin cintaMu..




2 comments:

  1. salam.
    anda jgn sdey ye x dpt ikut g egypt. =) insyaAllah suatu hari anda pasti akan sampai ke sana. Amin...

    Tentang siapakah insan2 kecintaan anda itu?

    ReplyDelete
  2. wasalam..
    T.T

    atas sebab-sebab tertentu identiti dirahsiakan

    maaf di ats sgala kesulitan yang dihadapi smase melayari page ini

    ReplyDelete

Mhu menjadi yang terbaik. Umat terbaik!

Secebis Renungan...

Islamik Testimonial