myspace codes
Click here for Myspace glitter graphics and Myspace layouts
-->

Friday, November 6, 2009

Well, i will...


"Okay, see you later buddy," tegur classmate irish yang duduk bersebelahanku tadi sambil mengambil barang-barangnya untuk berpindah tempat. Lambat aku men'digest' patah-patah kata mudawan irish yang sama-sama tiba lewat itu tadi. Sedar-sedar aku sedang menganggukkan kepala sambil fikiran baru sibuk menterjemah bahasa yang dilontarkan. Sekadar senyuman memulang jawapan. Ouh, hha.. geli hati dengan perlakuan sendiri.

Sekadar memori baru untuk saat peralihan dua 'lecture' sebentar tadi.

F o k u s hari ini hilang entah ke mana. Bebelan Philips Newsholme sekadar mencecah gegendang telinga, langsung tidak ke otak untuk dicerna. Apatah lagi yang disyarahkan molekul-molekul yang tak pernah ternampak oleh mata kasar. Entah teori siapa-siapa yang diperbenarkan dan 'kebenaran' itu pula mahu disampaikan kepada kami untuk di'benar'kan. Huhh..saya memang anti-biochemistry.

Namun, bukan itu yang sebenarnya membuang fokusku tadi. Bukan, aku masih betah menerima kalaupun diri ini tidak sudi mem'benar'kan. Tapi, ada sesuatu yang lain yang bersesak di fikiran. Hurm..

Saat-saat yang berlalu selama hampir 2jam itu dihadapi bersama gerak-gerak tubuh yang sedang menikmati rasa yang sesekali menghujam di belakang. Bilakah mahu berakhirnya, ya tuhan.. Sesak. Sesak wilayah trafik neuron ku dengan perkaitan-perkaitan yang cuba dihubungkan antara persoalan dan kemungkinan jawapan. Dua, tiga hari ini ku semakin rajin untuk berfikir tentang itu.

Ya Allah, andai ada sesuatu yang belum Kau zahirkan padaku, izinkanlah aku mengetahuinya...

Dan kurniakan aku kekuatan untuk menerimanya..


"Dan ALLAH tidak akan menunda (kematian) seseorang apabila waktu kematiannyatelah datang. Dan ALLAH Maha Teliti terhadap apa yang kamu kerjakan."
[al-Munafiqun:11]



Terima kasih Tuhan atas hadiah-hadiah pelangiMu hari ini =)


Sekadar pencetus
rungkaian permasalahan

1 comment:

  1. semoga ditabahkan hati..Allah bersama kamu..

    ReplyDelete

Mhu menjadi yang terbaik. Umat terbaik!

Secebis Renungan...

Islamik Testimonial