myspace codes
Click here for Myspace glitter graphics and Myspace layouts
-->

Sunday, May 2, 2010

Saja curi masa


Entah macam mana....

Klik..klik. sekeping gambar dipetik. Latar, pantai berangin yang sepatutnya indah. Terakam gambar mak, adik dan (ayah ada kut). Tersenyum semua. Hehhe...seronok. Adik comel lah pulak. Kenapa macam adik aku ada dua orang ni? Dua-dua pakai baju sama. Sejak bila adik aku kembar yea...

Jeng..jeng. Oh, ayah minta kamera. Ayah nak ambilkan pulak. hehe. Ayah sebut nombor.. (aku lupa nombor berapa. Tapi ratus la jugak).

Tak payah sebut nombor la ayah..hehe.. mungkin ayah tak biasa guna kamera digital. Fikir aku dalam hati. Tak kisah. Seronok betullah. Happy..hepi macam ni.


Sampai rumah.

Oh, semua tingkap kena tutup. Pintu pun kena tutup. Jangan ada satu tingkap terbuka. Bahaya. Pesan ayah kepada kami. Kami tu (aku dan emak).

Serius. Ibaratnya aku baru first time jejak rumah tu. Wah! serius besar. Besar gila macam apa...ek. Tak tau. Tak larat aku lari ke sana ke sini nak melawat setiap inci rumah. Tengok..ohh..rupanya tingkat bawah ada dapur yang cantik dan besar gila! Masuk bilik tidur pulak. Serius mantap. Luasnya rumah ni??? Besar sangat ok. Aku fikir, memang terlalu besar sangat macam istana.

Biar betul? Dah la mak dengan ayah je tinggal dalam ni. Ohh...sungguh teramat besar. MasyaALLAH..


Di perkarangan rumah. Sedang aku dalam kereta. Muncul sebuah kereta lain. Kawan ayah datang. Dan anak perempuannya sekali.

"Eh, Fairuz! (Fairuz Irzani kawan sekampung aku sama sekolah rendah dulu)"

"Aku baru sampai semalam," saja bagitahu. Mungkin dia terkejut aku dah sampai Malaysia.

Salam-salam. Then, Fairuz drive kereta ayah aku...mana ntah kitorang nak pergi. tak pergi mana pun. parking depan tu jea. Berani la kau Fairuz.hhee. Dalam hati, 'aku dah lama tak drive ni Fairuz. Patutnya aku yang drive ni.hehhee'.

Entah, biasalah...selalu turutan jalan cerita semua jadi pelik-pelik belaka.

Yang aku ingat, last.

"Fairuz, kenapa kau tak tekan brek.. kita kan nak berhenti?" Fairuz entah tiba-tiba macam blur pulak. Macam tak reti bawa kereta. Lupa brek tu ada kat kaki dia. Dia lah kena tekan.

Lama, patutnya dah berhenti kat tepi jalan tadi. Tapi kereta masih bergerak. Huh. Aku pulak ambil alih... Jeng! bila aku ambil alih je, kereta menjadi sebuah basikal kecik yang versi kanak-kanak punya tu. Bersusah payah aku bawak basikal tu balik...ke tempat kedai-kedai yang ayah dan orang-orang lain lepak. Lepak makan... (ape punya cerita daa..)

Yang penting aku ingat last sekali. Ayah aku dah siap belikan aku makanan. Ayah belanja food! Yeay...seronoklah.. aku pun tak faham. Baikkan ayah aku =)

* * * * *

Berakhir di situ. Bangun dalam keadaan, 'kenapa aku mimpi benda macam ni? cis'

Tolonglah... ini kali ketiga (kut) aku mimpi aku dah sampai Malaysia. Please... aku bukannya berangan nak balik Malaysia lah! Aku nak exam okay sehari je lagi! huhuhu...

Aku tak faham kenapa setiap kali tidur mesti mimpi ayah, famili dan aku di Malaysia. Kenapa aku tak mimpi cardiomyopathies ke... hearing impairment ke.. left sided heart failure ke.. ARDS (Adult Respiratory Distress Syndrome) ke..takpun DIC (Disseminated Intravascular Coagulation)...huhh. (yang disebut tolong masuk exam yea).

Serius. Tak faham.

Kenapa ruh aku cepat sangat balik Malaysia.


astaghfirullahalazeim..

4 comments:

  1. bestnya mimpi.. cnfirm kuar air liur basi nie..

    ReplyDelete
  2. ish...mne ade weyh..
    hhe..ak tdo berhemah tau..hhaha

    xsnonoh btul.

    ReplyDelete
  3. hahahaha...klakar la mimpi hg maznah, tp best2! hehe..x sabarnye nk blik mesia...huhuhuh
    gud luck examm! ;)

    ReplyDelete
  4. huhu.. ni mslhnye ble ruh da bcuti dlu..
    thanks.. gud luck smua (^^)
    ganbatte ne...

    ReplyDelete

Mhu menjadi yang terbaik. Umat terbaik!

Secebis Renungan...

Islamik Testimonial