myspace codes
Click here for Myspace glitter graphics and Myspace layouts
-->

Saturday, May 15, 2010

Pesan AYAH


Anak-anakku...
Kalau aku kembali ke alam baqa..,
Janganlah kau harapkan apa-apa warisan dariku..
Jangan kau tanya pada ibumu
"mana pusaka ayah?"

Aku tidak punya apa-apa...
Rumah yang besar tiada padaku
Kebun yang luas jauh sekali
Wang-wang di bank jangan dimimpi
Saham-saham yang dilaburkan lebih-lebih lagi
Hutang orang padaku telah aku halalkan
Kereta yang aku naiki milik jema'ah

Hanya ada satu pusakaku...
Peninggalan tunggalku..
Yang aku sayangi yang merupakan hidup matiku
Ia suatu Taman

Jema'ah inilah taman itu..
Taman ini bukan aku beli!
Bukan pula pusaka dari sesiapa
Tetapi aku teroka dari hutannya lagi
Bersama beberapa kawan yang setia

Waktu membangun taman ini..
Telah banyak peluh yang tumpah...
Telah banyak tenaga yang rebah...
Adakalanya dibangunkan dengan airmata
Cemuhan jangan dikira
Tuduhan-tuduhan yang dilempar
Telah memekakkan telinga

Sekarang taman ini ada didepanmu
Setengah buahnya sedang dipetik
Ada yang bunganya sedang mengembang
Mengindahkan taman
Ada yang buahnya sedang menghijau dan menguning
Ada yang benihnya masih bercambah
Ada yang sedang disemai

Taman ini pagarlah dengan perpaduanmu...
Kawallah dengan Imanmu..
Terangilah dengan Ilmu-ilmumu...
Suburkanlah ia dengan peluh-peluhmu
Bajalah ia dengan tenaga-tenagamu
Kalau terpaksa ...
Bajalah dengan darahmu...

Dengarlah anak-anakku...
Inilah pesan dari ayahmu
Jika aku kembali ke alam baqa..,
Dahulu darimu.......


T.T
AT fahamkanku

No comments:

Post a Comment

Mhu menjadi yang terbaik. Umat terbaik!

Secebis Renungan...

Islamik Testimonial