myspace codes
Click here for Myspace glitter graphics and Myspace layouts
-->

Tuesday, February 16, 2010

Setahun berulang


B i s m i l l a h. Alhamdulillah.. . Segala puji bagi Allah yang telah mendatangkan musim bunga bagi kami. Alhamdulillah, terima kasih Allah yang telah memberi kekuatan untuk kaki ini terus melangkah.

Saat ini, kalau ditoleh ke luar tingkap yang baru sahaja dibuka tadi, terlihat fatamorgana. Mungkin hasil pertembungan udara panas bertiup dari 'blower' pemanas bilik ini dengan udara dingin segar di luar. Subhanallah...

Semalam, semalam dan semalam punya semalam, berkali-kali sudah hati berhajat untuk menulis di sini. Tapi penat, ngantuk, pertarungan dengan masa mematahkan segalanya. Namun, alhamdulillah, saat ini tangan ini sudi menekan kekunci.. hanya kerana hari ini terlalu indah. Terlalu indah untuk dibiarkan berlalu tanpa coretan kenangan.

Saya tenang dengan hari ini. Keluar sahaja dari Health Science Building kira-kira pkul 1 pm tadi, matahari menyambut dengan langit yang cerah dengan kebiruannya. Wahhh..

Dengar satu lagu? (sedap adik-adik kita ni menyanyi..=)


Ketenangan Alam

Keindahan dan ketenangan alam ini
Di waktu siang dan di waktu malam
Begitulah keindahan alam semesta
Yang telah diciptakan ALLAH Yang Maha Esa

Lihatlah langit
yang membiru dan tenang
Burung berterbangan di angkasa raya
Matahari menyinari seluruh alam
Yang diaturkan ALLAH Yang Maha Kuasa

Tersergam indah
bukit dan gunung yang tinggi
Tasik, lautan dan sungai yang bersih
Kehijauan hutan
dan rimba yang memukau

Tanda kebesaran ALLAH Yang Maha Pencipta

Berbagai-bagai lagi keindahan alam ini
Merata-rata di bumi yang hijau ini
Tahukah siapakah yang menciptakannya?
Dialah Allah Yang Maha Pengasih
dan Maha Penyayang

sy dah cuba cari link lagu nie, tapi tak jumpa..
sahabat, terima kasih utk lagu kamu =)


Berkata tentang alam, saya teringat saya masih berhutang dengan anda perihal winter travel tempoh hari. Maaf, tak punya banyak masa untuk mengarang. =( Jika diizinkan Tuhan dan diberi kelapangan saya akan masukkan post diari winter saya yea. Huhu. T T

* * *
Alhamdulillah, hujung minggu lalu berlalu juga walaupun segala yang dirancangkan tidak semuanya kesampaian. Manusia memang merancang, ALLAH juga penentu segalanya. Semoga masa yang kami habiskan bersama tidak menjadi sesuatu yang sia-sia. Ya Allah, lembutkanlah hati-hati yang hadir agar tersentuh dengan hidayahMu. Pereratkan ukhuwwah antara kami agar dengannya kami lebih kuat untuk bersama-sama mencari cinta dan redhaMu..=)

Tak sangka, tak sangka ini kali kedua berkunjung ke daerah itu. Sebuah tempat jatuh lagi dikenang. Tempat yang dahulu tangan ini nukilkan sesuatu untuknya. Bukan kerana keindahannya, tapi untuk sesuatu yang amat berharga. Sesuatu yang tidak pernah diperoleh sebelumnya.

Namun untuk kali ini, tiada nukilan baru dikarangkan. Cukuplah nukilan dahulu saya jamah semula, untuk menikmati semula saat-saat murni itu.. .sungguh, kenangan yang indah!

Kalau dahulu, saya bertemu seorang ibu muda yang baru mengandung anak sulungnya (baru 2bulan ketika itu), tapi kali ini bertempat yang sama, saya temui bayi comel yang pernah kami berkata tentangnya! Ohh.. setahun. Cepat sungguh berlalu.


Zharfan- inilah putera yang pernah mengalami eksiden yang dahsyat tika alam kandungnya

Maha Suci Allah yang telah menyelamatkan. Moga kelahirannya memberi rahmat. Agar besar nanti kamu menjadi perwira yang menegakkan agama Allah. Salam mahabbah wahai mujahid kecil. =)


"Have We not expanded for you your breast

And taken off from you your burden

Which pressed heavily upon your back

And exalted for you your esteem?

Surely with difficulty is ease...

And make your Lord your exclusive object"

[ Quran : 94]


Ya Allah,
bantu kami penuhi
janji-janji kami

2 comments:

Mhu menjadi yang terbaik. Umat terbaik!

Secebis Renungan...

Islamik Testimonial