myspace codes
Click here for Myspace glitter graphics and Myspace layouts
-->

Sunday, December 13, 2009

Be brave, be strong



Mungkin ada perasaan harus dipertahankan

Meski kita terlalu ingin mengatakan


Mungkin kata-kata ini harus sahaja dipendam

Meski kita begitu menginginkan 'pertemuan'

Meskipun sekadar melalui bahasa

Teknologi manusia



Harus sedar

Tak semua perbuatan kita benar

Aku sudah mencuba sedaya upayaku

Biarlah aku tak dapat berkata dengan mu

Bukankah limitasi ini bantuan Allah kepada kita

Mengapa harus kita bersedih dengannya?

Allahuakbar


Allah Maha Tahu


Kami mengharap hanya redhaMu

Aku relakan kesedihan ini keranaNya

Dan aku minta kamu, la tahzan



Maaf

Aku tak mampu berkata benar

Bahawa aku lebih rela dan mengharapkan

Kejauhan antara kita

Supaya suatu hari

Dalam redha Allah kita kembali bertemu



Ya Mukmin

Kita dalam pengawasanNya

DIA menghitung kesedihan kita

Maka jangan sekali bergusar

Tanpa aku dan tanpa kamu


Ya Allah,

saat ini aku memohon padaMu


ya latifu ultuf bina..




dari catatan seorang

hamba


2 comments:

  1. aku sndiri trfikir sesuatu yg baik di sini...smg allah merahmati penulis..

    nice entri..

    ReplyDelete

Mhu menjadi yang terbaik. Umat terbaik!

Secebis Renungan...

Islamik Testimonial