myspace codes
Click here for Myspace glitter graphics and Myspace layouts
-->

Sunday, April 19, 2009

La Kasal (jangan malas!)



“Ya Allah ya Tuhan kami, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada keluh kesah dan dukacita, aku berlindung kepada-Mu dari lemah kemahuan dan malas, aku berlindung kepada-Mu daripada sifat penakut dan kedekut, aku berlindung kepada-Mu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.” 







"Dan persiapkanlah dengan segala kemampuan untuk menghadapi mereka dengan kekuatan yang kamu miliki..."

"... Apa saja yang kamu infakkan di jalan ALLAH nescaya akan dibalas dengan cukup kepadamu dan kamu tidak akan dizalimi (dirugikan)."
[al-Anfal : 60]

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Dia mendapat (pahala) dari (kebajikan) yang dikerjakannya dan dia mendapat (siksa) dari (kejahatan) yang diperbuatnya..."  
[al-Baqarah : 286]

"Dan mohonlah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat. Dan (solat) itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyuk."

"(Iaitu) mereka yakin, bahawa mereka akan menemui Tuhannya, dan bahawa mereka akan kembali kepada NYA."
[al-Baqarah : 45-46]




Ada sesiapa lagi yang masih malas baca buku??


7 comments:

  1. la..la...la...
    man jadda wa jadaa~
    =>

    ReplyDelete
  2. bagussss..

    tingkatkan prestasi,
    daya, mutu, keunggulan~

    (>,~)

    ReplyDelete
  3. sori la mznah..lama xbukak blog ko..jarang guna internet skrg ni..tu sape komen atas tu?haha..mcm slogan cigarettes perillys je..haha!hurm mgkin aku kot org yg malas bc buku tu..haha!xpe2 nti aku akan jd rajin dr semua org..xmalas dh..haha!
    btw betul solat itu berat..dan bg org yg khusyuk je ianya ringan..ade suatu kisah ni tp aku xbrp igt betul namanya..klu ko ade tau ke kongsi la..kisah di mana rumah si sahabat ni sungguh tenang dan aman..maka bertanaya la sahabatnya, 'mcm mane rumah mu selalu senyap, tak sperti rumahku? nk solat pn xkhusyuk..maka die menjawab, aku membenarkan rumah ku bising hanya ketika waktu aku solat shj kerana pada waktu itu aku tidak mendengar ape2 dan igtkan Allah je..hurmm betapa khusyuknya solat die kan maznah?smpai mcm tu skali..klu kite 'woi!aku nk solat la..diam sket boleh??' hahah..betul x?..
    ok la mz..wsalam.

    ReplyDelete
  4. Wslm.
    Haha.. ak lah yg tulis tu weh..
    tp klu iklan rokok tu kn
    "GAYA mutu keunggulan" .. ak nyer DAYA ok..=p
    ahha..btul2...berat lah solat..ish2.subhanallah bgusnya sahabat tu. (ak xtau psl kisah tu. thanx berkongsi)
    hurm2x..
    rakan2 seangkatan malasku...marilah kita berhijrah..hhu

    # nway..thniah..ko komen terpanjang skali stakat ni..hhee

    # solat..solat btul2..mz

    ReplyDelete
  5. haha..dh lama xbukak blog kan..skali panjang la..sori la maznah lg pnjang dari entri ko plak..sebab entri ko best utk dikomenkan..byk bnda boleh kongsi..haha!! alang2 dh komen xpela..biar pnjang terusla ye..

    mari mz!!solat betul2..solat kite sebelum ni pun belum tentu baik khusyuk lagi kan? solat kite mungkin sah dr segi rukun2nya tapi belum tentu akan diterima Allah lagi..kite dh selesai jalankan bnda yg wajib tapi kalau solat kite xdterima dan dibaling balik ke muka mcm kain buruk pn buat ape kan?

    lgpun solat yg khusyuk dpt menghapuskan dosa2 kite..betul x? ade hadis menyebut Rasulullah bersabda..
    Solat lima waktu dan solat Jumaat hingga Jumaat berikutnya adalah penebus dosa antara jarak waktu solat-solat itu, selama dijauhinya dosa-dosa besar..

    maka peliharalah solat..mari mz!! YAKIN BOLEH!!

    haha..2 komen aku dh boleh jd entri baru ko la..hai mengalahkan tuan pnya blog ni!haha..

    ReplyDelete
  6. hhaha..tahu xpe..
    (n.n)

    terima kasih
    trima kasih sgt2..

    ReplyDelete

Mhu menjadi yang terbaik. Umat terbaik!

Secebis Renungan...

Islamik Testimonial