myspace codes
Click here for Myspace glitter graphics and Myspace layouts
-->

Sunday, June 24, 2012

ALLAH i luv YOU ♥



Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

“Allah `azza wa jall berkata: 

‘Sesungguhnya dari kalangan hamba-hamba-Ku terdapat orang beriman yang tidak boleh diperbetulkan kecuali disusahkan dengan kemiskinan, dan untuk Aku memberi kekayaan kepadanya, sudah pasti itu akan merosakkannya. 
Sesungguhnya, dari kalangan hamba-hamba-Ku terdapat orang beriman yang tidak boleh diperbetulkan kecuali dengan kekayaan dan kemewahan, dan untuk Aku merampas itu daripadanya, sudah pasti akan merosakkannya.
Sesungguhnya dari kalangan hamba-hamba-Ku terdapat orang beriman yang tidak boleh diperbetulkan kecuali dengan kesihatan yang baik, dan untuk Aku memberikan dia kesihatan yang tidak baik, sudah pasti itu akan merosakkannya.
Sesungguhnya dari kalangan hamba-hamba-Ku adalah orang beriman yang tidak boleh diperbetulkan kecuali dengan penyakit dan kesakitan, dan untuk Aku memberikan dia kesihatan, sudah pasti itu akan merosakkannya.
Sesungguhnya dari kalangan hamba-hamba-Ku terdapat orang yang ingin beribadah dengan perbuatan-perbuatan tertentu tetapi Aku menghalangnya supaya kekaguman kepada diri sendiri tidak memasuki hatinya.
Sudah tentu, Aku menguruskan hal-ehwal hamba-hamba-Ku dengan Pengetahuan-Ku tentang apa yang ada dalam hati-hati mereka. Sesungguhnya Aku Maha Mengetahui dan Maha Menyedari.” 

[Hadith riwayat at-Tabarani]




duhai hati, ketahuilah
sesungguhnya Tuhanmu Maha Mengetahui
dan Dia Maha Adil dan Maha Bijaksana
berdoalah dengan sabar dan solat

No comments:

Post a Comment

Mhu menjadi yang terbaik. Umat terbaik!

Secebis Renungan...

Islamik Testimonial