myspace codes
Click here for Myspace glitter graphics and Myspace layouts
-->

Sunday, May 8, 2011

tidak lama lagi...


Sy... tiba-tiba petang ini dilanda kebosanan. Tahukah? perasaan yang tiba-tiba datang... seperti menerpanya angin secara tak diduga. Hurm. Itulah...kehidupan yang ada ini adalah nikmat. Sesekali ditarikNya sedikit, di'kosong'kan persekitaran. Perkara-perkara yang ada seperti tiada. Walhal banyak perkara yang boleh dilakukan. Tapi, dengan kehendak Allah boleh tercetus perasaan 'bosan'. Bosan kerana tidak tahu hendak buat apa. Pelikkan? Semua dengan kehendak Allah..

Hm, maka..kerana kebosanan..sy cuba ingin mengisinya dengan membuka tirai blog yang sudah lama tidak berselak ini.. Huhu..sebenarnya sy rasa sy tidak layak lagi untuk menulis di sini. wallahua'lam.. Dia lebih Mengetahui apa yang di dalam hati...hurm

Sy tak tahu hendak kongsikan apa di sini. Sy cuba buka kitab Riadhus Salihin ini..tapi. Terasa tidak tahu hadith yang mana sesuai diambil kongsi bersama. Tapi, barisan kata-kata di penanda buku yang terselit di situ lebih menarik perhatian. Dan sy teriingin mengungkapnya di sini..


"wahai saudaraku,
jangan tunggu masa lapang untuk berjuang,
kerana kehidupan ini sememangnya tidak akan menyediakan kelapangan...
hidup ini dijadikan penuh dengan kesibukan,
maka orang yang menanti kelapangan untuk berjuang;
samada ia akhirnya tidak akan terjun ke medan juang atau hanya akan menempel di tepi medan.."


Sy tujukan khusus buat diri yang menaip. Sepertinya sy lah orang itu. Huhuu T T...


Abu Umamah r.a. bekata: Rasululullah s.a.w ditanya: "Doa waktu apakah yang lebih didengar oleh Tuhan (lebih mustajab)?" Jawab Nabi: "Di tengah malam, dan sesudah solat fardhu (lima waktu)
HR Attirmidzi



wahai diri jgn lalai berdoa
anda rajin klik ini :)

No comments:

Post a Comment

Mhu menjadi yang terbaik. Umat terbaik!

Secebis Renungan...

Islamik Testimonial