myspace codes
Click here for Myspace glitter graphics and Myspace layouts
-->

Sunday, May 10, 2009

Sejujur pengorbanannya, yang teristimewa


such a lovely mom..my best buddy ever
maaf andai saya tak membalas jasa..
maaf andai saya tidak begitu mempamerkannya
maaf kerana kerenah-kerenah saya..
maaf atas segalanya
Moga ALLAH melimpahkan rahmat kasihnya untukmu
Moga DIA membalas segala jasa dan titik peluh mu
Moga DIA memelihara mu senantiasa
Ya Allah, golongkanlah ibuku di dalam kalangan solihin
Sejahterakanlah dia walau di mana dia
Ya Allah, kupohon cintaMu untuknya
Ya Allah..redhailah ibuku....


Tertanam naluri keibuan amat mendalam
Di jiwa insan yang mendambakan kebahagiaan
Oh... ibu

Di bahumu tergalas beban
Perjalananmu penuh rintangan
Kau titipkan kasih sayang
Sejujur pengorbanan
Tak ku nafikan

Di saat kita berjauhan
Rasa ingin ku berlari
Mendakapimu penuh girang
Bak si kecil kehilangan

Kau insan penyayang
Betapa ku merindu
Lembutnya belaian ibu
Membuatku terlena

Di wajahmu berolak tenang
Debar di dada kau rahsiakan
Ku pastikan dikau aman
Dikurnia sejahtera
Tak ku lupakan

Di saat kita berjauhan
Rasa ingin ku berlari
Mendakapimu penuh girang
Bak si kecil kehilangan

Tiada aku tanpa ibu
Hanya kau satu di dunia
Bertakhta dikau dijiwaku
Kaulah ibu yang tercinta

Kau insan pengasih
Betapa aku mengharap
Hadirnya restumu ibu
Membawaku ke syurga

Bersemi belaian kasih sayang nan berpanjangan
Darimu insan yang mendoakan kebahagiaan anak-anakmu
Oh... Ibu 



Esok bakal e x a m Vascular.. but I really wanna do this. Huu... (T T)
Cubaan menelefon tengah hari tadi ke rumah telah berjawabkan kehampaan. Ke manakah mereka? Sunday is weekly holiday for ayah... huu.. mungkin ada walimah di mana-mana.

Tak nak mengaku...
I am thinking of u..
Ibu yang selalu aku menyusahkannya...
Kejut minta buatkan milo malam-malam.. (kecil2 dulu lah..hhee ~sampai bila satu hari ayah offer siapa nak ikut balik kampung first trip dengan dia (means tanpa mak) then, i m thinking of ------> nanti kat kampung siapa nak buatkan milo? huuu.. 'pertimbangan' baik sekali..hehee.

Ibu yang kejut aku tiap-tiap hari untuk pergi sekolah ----> dan pernah juga saja beri respons "huarghhh, alah...malas lah nak gi skolah hari nie.." hehe. saja nak provoke my mum.. nakal kan aku. Mahu tengok reaksi mak, yang akan bagi kata semangat sikit untuk gi sekolah.. hehe. [eh, muka aku mana rajin ponteng sekolah tau...hua3]

Tak nak mengaku juga..
I know i am missing...
Ibu yang selalu aku mengusiknya
Bila mak pergi rumah nenek, dan meninggalkan aku keseorangan menjaga rumah ----> terdengar je bunyi orang bukak gate (tanda mak balik! =p) akanku terus melompat ke tempat persembunyian... supaya nanti mak sampai, macam takda orang kat rumah..heheh.. macam aku dah kena culik. dan aku akan dengar suara mak mencari-cari aku.. hehee..

I am missing..
Bila mak ke toilet...dan macam biasa ambil wudhu' untuk solat.. Ku kan menyorok somewhere dalam bilik emak.. (tempat dirahsiakan..hehe) Demi melihat reaksi terkejut mak bila tiba-tiba ada 'hantu' dalam stor tak rasmi (toilet yang penuh barang kat bilik emak) ataupun 'hantu' tu muncul di bawah tempat penyidai telekung..bila mak nak ambil telekung. Hehheh.. (baru sekarang terasa...nakalnya aku.huu)

I am missing...
Emak yang selalu minta aku urut.. ikut prinsip..'diberi betis nak paha'. Dan aku pula insan biasa, reaksi yang bermacam-macam.. Samada bermurah hati mengurut, mengurut dengan terpaksa, atau dengan jujurnya kata  "mak, orang tak boleh lah nak urut sekarang (sebab hati memberontak tak mahu!) huuu...kasihan mak saya. Kita muda-muda, belum tahu lagi rasa sakit lenguh dia macam mana..bukan main sombong kita ya. Terfikir aku, nanti suatu hari mungkin aku juga akan meminta belas anak-anak seperti mak...huu.. T T ~tapi insyaAllah, aku orang yang paling selalu diminta dan diharapkan untuk urut mak..sebab-sebabnya..tak payah cerita..R A H S I A keluarga, haks

Masih tak mahu mengaku
I m 'rindu'ing the moment mengekor emak beramai-ramai dari satu aras ke satu aras di bukit belakang rumah, sambil masing-masing membawa batang pokok kayu ubi untuk ditanam. Batas demi bats di buat, (banyak petua belajar dari yang arif, yea..hehe). Biar panas terik memancar, tertegak juga akhirnya batas-batas ubi itu.. Dan hasilnya, 6bulan kemudian ubi boleh digali (kalau tak digali ba alif ba ya) dan 'permintaan' kerepek akan menlonjak! hehe... sampai aku pernah menjadi ejen menjual kerepek ubi pedas dekat sekolah rendah. Hhe. Bagus kan mak aku. Kecil-kecil dah ajar aku bisnes. Siapa mahu, kerepek ubi pedas mak saya - 0.30 sen sahaja.. kalau mahu jeruk kedondong mak saya -0.50 sen sahaja sebungkus! murah2 (habis bau cuka beg sekolah aku...hehee). I really miss doin this. (tapi sekarang, dah lama sangat aku tak jejakkan kaki ke bawah bukit..huuu..ubi kayu juga tak rajin ditanam lagi..alasan mak..encik khinzir banyak sangat suka melawat rumah kami..)

Disebabkan encik khinzir yang rajin berkeliaran juga, i have got moments ikut mak mencari rebung di bawah bukit yang penuh rimbunan buluh sana. Di kawasan bukit yang luar kawasan rumah..yang banyak nyamuk. (sebab tulah mak minta aku yang 'rajin' nie teman ----> kata mak kalau ramai2..babi tu takut sikit..hehe ~ramai lah sangat berdua ja). Pernah juga pergi masuk hutan seberang masjid sana sebab mencari pucuk rebung. Hey, i am missing all these. =( Paling takkan dilupa juga sesi mengutip cendawan beramai-ramai di bawah konsultasi mak, bila 'pembalakan' berjalan di kawasan bukit depan rumah kami. Har, nanti bila musim hujan, banyak cendawan tumbuh kat kayu-kayu pokok getah yang dah dipotong tu. Cendawan sedap buat lauk! (heh, aku rajin kutip je lah..tak makan.hihi). 


Huhhuu..banyak sangat kalau nak dicoretkan semuanya. Ini baru secebis mungkin. This is our story. MY happiness in Lelong's Height. Mungkin anda juga punya cerita tersendiri. But, this was really mine. I am missing all those great things... I am learning everything from mak. Mak is my teacher! Mak yang ajar aku 1,2,3 a b c, alif ba ta sebelum aku masuk tadika (sampai cikgu ada tanya, pernah belajar kat mana-mana ke (means pre tadika ker..kut) sebelum masuk tadika perpaduan tue =) hehe.. i m proud of my mom lar. Mak juga ajar aku itu, ini, itu, ini.. mak ajar saya perkataan 'never mind' (waktu tengah main-main basikal kat halaman rumah ~sekolah rendah). Mak yang layan jer bila aku nak 'melompat-lompat' kat rumah..hehe..Yeay! She is the best mom i ever had. I love her so much!






Semangat2x.. nak belajar, yeay!
thanks fren for reminding me
of all these beautiful things
i  m going to call again
insya Allah =)

9 comments:

  1. => *entri yang buat aku tersenyum*

    ReplyDelete
  2. terima kasih (^^)
    terima kasih sangat2..

    always be my first reader~
    yups

    ReplyDelete
  3. kuat betul daya ingatan.. nostalgia lama diungkai kembali.. hebatnya seorang bakal dr =>

    ReplyDelete
  4. .: kak As :.
    thanx for reading (^^) just a glimpse of memory..huhu

    .: SyAhmaN :.
    ameen.. moga benar2 mnjd dr suatu hari.. =p
    ya Allah kuatkanlah ingatan ini.. juga ingatan sahabat2ku smua..

    ReplyDelete
  5. mz! aku da bce tp x sempat nak komen td. arini ak g jogging! akhirnya....

    semoga ibu kita sihat dan dirahmati Allah.. =)

    ReplyDelete
  6. waaaaaaahhh..
    hang joging kt mna????! south circular road? =p
    congratz leen..hhe..
    best2..
    i knoe u read this..i saw the track..hhe

    amin.. mudah2an.. (n,n)

    ReplyDelete
  7. maznah..bile nak joging semula...
    =>
    cepat kalahkan leen...hoho

    ReplyDelete
  8. haks..
    nanti2...ak tamat jer paper..ak nk jalan kaki je gi city centre..hhee.

    mana bleh kalah.. =p

    ReplyDelete

Mhu menjadi yang terbaik. Umat terbaik!

Secebis Renungan...

Islamik Testimonial